Kennisbank

SOLK: weer terug naar school; een stap naar herstel!


Als je kind niet zelf kan beslissen bij een medische vraagstukken

De meeste ouders van een kind met een verstandelijke of meervoudige beperking komen meer dan eens voor een medische beslissing te staan ten behoeve van hun kind. Wat kan en mag je als ouder/verzorger?


Ook met autisme genieten van attractieparken en musea met de Autipas

De vakantie komt eraan, tijd om gezellig eropuit te gaan met het gezin. Toch is dat niet voor alle gezinnen en personen met autisme vanzelfsprekend


Praat mét leerlingen, niet alleen over leerlingen

Hoe kom je achter de ondersteuningsbehoefte van een leerling? Je kunt praten met elkaar en met ouders, dossiers lezen en observeren. Maar soms vergeten we dat de belangrijkste bron van informatie de leerling zelf is.


Rekendoelen ZML-leerlingen

Dit betreft een leerlijn voor leerlingen in het SBO of regulier onderwijs die een eigen leerlijn nodig hebben.


KinderGebaren-app

KinderGebaren-app bevordert interactie tussen dove, slechthorende en horende kinderen


Autismespectrumstoornissen in de DSM-5

Artikel over effecten op klinische, bedrijfs- en verzekeringsgeneeskundige oordeelvorming


'Samen sterk voor leerlingen met autisme'

Praktijkvoorbeeld vanuit Samenwerkingsverband Helmond-Peelland


Spannende (feest)dagen en autisme

Hoe creëer je rust en duidelijkheid voor kinderen met autisme tijdens leuke, maar spannende dagen?